• خانه
  • بلاگ
خانم خوشحال برای خرید ملک در استانبول

سرمایه گذاری در قلب ترکیه با خرید ملک در استانبول

خرید ملک در استانبول یکی از تصمیمات مهم اقتصادی برای سرمایه گذاری در شرایط فعلی ایران است. به صورت کلی خرید ملک یک روش خوب برای حفظ ارزش پول است و انجام این کار در استانبول مزایا بسیاری دارد. هزینه خرید ملک در کشور ترکیه می‌تواند به شدت متغیر می‌باشد و بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله شهری که در آن زندگی می‌کنید. اگر به دنبال یک فرصت برای خرید ملک در خارج از کشور هستید، استانبول در ترکیه یک مقصد جذاب است. یکی از راه‌های دستیابی اقامت کشور ترکیه خرید آپارتمان در استانبول یا دیگر شهرهای این کشور است.
به طور کلی، در شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا و ازمیر، هزینه‌ها نسبت به شهرهای کوچکتر، بیشتر هستند. میانگین هزینه زندگی در استانبول بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ لیر است و هزینه اجاره برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ لیر است.

دریافت حق اقامت کشور ترکیه با خرید ملک در استانبول
اخذ اقامت و دریافت حق شهروندی با خرید ملک

اخذ اقامت و دریافت حق شهروندی با خرید ملک در سال 2023

از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در کشور ترکیه اخذ اقامت و دریافت حق شهروندی است. برای دریافت حق شهروندی یا اخذ اقامت علاوه بر خرید ملک با اجاره ملک نیز، می‌شود این خواستـه را محقق کرد. اجاره ملک کمک بسیاری می‌کند تا با شرایط سکونت در کشور ترکیه و شهر مورد علاقه خودتان آشنا شوید. این ویژگی باعث می‌شود تا به بهترین روش دریافت اقامت ترکیه آشنا شوید و در صورت نارضایتی از شهر خود، تصمیمتان برای خرید ملک در شهر دیگری را آزمایش کنید.
اگر ملکی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار آمریکا در کشور ترکیه خریداری کنید، می‌توانید پاسپورت برای خود و فرزند زیر ۱۸ سال خود در مدت زمان ۳ تا ۵ ماه دریافت کنید. اگر هدفتان از خرید آپارتمان در استانبول دریافت اقامت کشور ترکیه باشد باید به قیمت ملک توجه کنید. ارزش حداقلی قیمت ملک در شهر‌های بزرگ نباید کمتر از ۷۵ هزار دلار و در شهرهای کوچک نباید کمتر از ۵۰ هزار دلار باشد.

شرایط و قوانین خرید ملک در استانبول سال 2023

برای خرید ملک اول از همه باید نوع ملک انتخاب شود برای مثال: خانه، ویلا، آپارتمان یا سوئیت خود انتخاب شود. برای خرید ملک در استانبول شرایطی نیز وجود دارد که کمک می‌کند تا هر چه سریعتر اقامت و حق شهروندی خود را کسب کنید. شرایط صاحب ملک شدن باید به صورت کامل انجام شود تا مشکلی در فرآیند دریافت اقامت به وجود نیاید. این قوانین به شکل زیر هستند:

  • خانه به صورت نقد خریداری شـــود
  • تا ۳ مالک قبلی نباید خارجی باشنـد 
  • تا ۳ سال حق فروشی وجود نـدارد
  • مهاجـــران خارجــی تا ۳۰ هکتــار زمیــــن می‌تواننـد بـخرنــد
  • کسانی که زمین می‌خرند تا ۲ سال زمان دارند تا بنای خود را بسازند
توافق خرید ملک بین دو نفر
مراحل خرید آپارتمان و ملک در استانبول

آشنایی با قانون وراثت در کشور ترکیه

این قوانین مانند قانون‌های کشور ایران است و ابهام و نگرانی در مورد این قوانین وجود ندارد. برای مهاجران و افراد خارجی در کشور ترکیه قانون، وراثت به این شکل است که پس از مرگ تمام اموال از جمله املاک فرد فوت شـده به اشخاص درجه یک داده می‌شود. البته لازم به ذکر است که اگر فرد وصیتی از قبل کـرده باشد، مطابق وصیت اموال تقسیم می‌شود.

هزینه‌های خرید ملک در کشور ترکیه

هزینه‌های خرید هر نوع ملکی می‌تواند با توجه به منطقه، متراژ و ویژگی‌های ملک، نوع معامله و موارد دیگر متغیر باشد. توجه به این موارد و از آگاهی از آن‌ها بسیار مهم می‌باشد و فرآیند خرید ملک را برای خریدار بسیار روشن می‌کند. در ادامه به برخی از هزینه‌های معمول مرتبط با خرید ملک در این کشور اشاره خواهیم کرد. همچنین می‌توانید با مطالعه مقاله هزینه‌های زندگی در ترکیه، کامل ترین اطلاعات را کسب کنید.

قیمت ملک

هزینه اصلی خرید ملک، قیمت آن است که بسته به موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های ملک متغیر است. ممکن است در شهرها و مناطق گرمسیری و ساحلی، هزینه‌ها بالاتر باشند.

مالیات خرید

معمولاً باید مبلغی از ارزش ملک را به عنوان مالیات خرید پرداخت کنید. این مالیات می‌تواند در شهرهای مختلف، متفاوت باشد.

وکالت

برای انجام معامله خرید ملک، به یک وکیل محلی نیاز خواهید داشت که هزینه‌های مربوط به خدمات وکالت را باید متحمل شوید. با مشاوره از متخصصان املاک پوریا این مرحله تا حد زیادی راحت می‌شود.

هزینه‌های ثبت ملک

برای ثبت مالکیت ملک به نام شما در دفتر املاک، هزینه‌هایی مربوط به رسیدگی به مدارک و اسناد قانونی مورد نیاز خواهید داشت.

کارمزد مشاور

اگر از خدمات مشاور املاک برای یافتن ملک استفاده می‌کنید، باید هزینه‌های مشاوره را نیز مد نظر داشته باشید.

هزینه تراکنش بانکی

اگر تراکنش‌های بانکی مربوط به انتقال وجه از کشور خود به ترکیه صورت می‌گیرد، باید هزینه‌های بانکی مربوطه را هم در نظر بگیرید.

هزینه معامله‌نامه

برای تهیه معامله‌نامه و هر گونه سند مورد نیاز برای خرید ملک، هزینه‌هایی باید پرداخت کنید.

مراحل خرید ملک در استانبول 

پس از طی شـدن مراحل قانونی و اداری می‌تـوان مراحل خرید ملک در استانبول را بسیار هموار کرد. اطلاع از راهنما جامع خرید ملک در ترکیه کمک بسیار زیادی در این فرآیند به شما خواهد کرد. شخص متقاضی برای خرید ملک در استانبول باید از طریق آژانس املاک یا موسسات معتبر اقدام کند. قیمت ملک در کشور ترکیه به‌ صورت مستقیم از طریق شهرداری‌ تعیین می‌شود. مراحل خرید آپارتمان در استانبول به صورت زیر است:

  • حضور در دفتر نوتر و امضای سنــد
  • پرداخت نهایـی وجـه مـلک 
  • امضـای قـرارداد اولیه
  • انتقـال سنـد ملکی
  • افتتاح حساب درصورتی‌ که حساب بانکی کشور ترک نداشتـه باشید
  • مراجـعـه به اداره‌ی مالیـات بـرای اخــذ کـد مالیاتـی
  • بازدیـــــد از مـلک و انتخاب مناسـب‌ ترین گزینه 
  • بــرآورد ارزش واقعـــــی یک مــــلک و توافق بر ســر قیـمت
  • تـــوافــــق در مـــورد روش پــرداخـت وجـه مـــــلک
  • تکمیـل مـدارک لازم جهـت ارائــه به دفاتر نــوتر (NOTER)
نگاه کردن یک زوج به یک خانه در استانبول
آشنایی با نحوه اجاره یک خانه در شهر استانبول

نکات مهم برای اجاره کردن خانه در استانبول

یکی از گزینه‌های محبوب برای اقامت موقت یا دائمی در این شهر است. استانبول با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی خاص، به علاقه‌مندان به سفر و اقامت در کشور ترکیه جذابیت می‌دهد. در ادامه نکاتی را برای اجاره خانه در استانبول ذکر می‌کنیم.

انتخاب منطقه

استانبول شهری بزرگ با مناطق مختلف و گوناگون است. انتخاب منطقه متناسب با نیازها و سلیقه شما اهمیت دارد. مناطق مرکزی شهر معمولاً هزینه‌های بیشتری دارند، در حالی که مناطق حومه‌ای ممکن است هزینه‌های کمتری داشته باشند.

قیمت‌ها و معامله

هزینه‌های اجاره خانه بسته به موقعیت جغرافیایی، اندازه و امکانات موجود در ملک متغیر است. پیش از انجام معامله، بهتر است با قیمت‌های بازار آشنا شده و در صورت امکان معامله کنید.

وضعیت ملک

از نظر شرایط ساختمان، امکانات موجود، ایمنی و سایر جزئیات، وضعیت ملک را بررسی کنید تا اجاره‌ای راحت و مطمئن داشته باشید.

تعهدات قرارداد

پیش از امضاء قرارداد اجاره، شرایط و تعهدات قرارداد را دقیقاً مطالعه کنید و در صورت نیاز از کمک وکیل یا متخصصان مشاوره حقوقی استفاده کنید.

مدت قرارداد

مدت زمان قرارداد اجاره، نقطه‌ی مهمی است که باید توجه داشته باشید. توافقی که برای شما و مالک مناسب باشد را انتخاب کنید.

تأمین وثیقه

معمولاً مالک ممکن است از شما وثیقه‌ای بخواهد که پیش از ورود به ملک، در قرارداد تعیین می‌شود. اطمینان حاصل کنید که شرایط برگشت وثیقه در صورت خاتمه قرارداد مشخص است.

مدارک مورد نیاز

برای اجاره خانه ممکن است مدارک و اسناد مورد نیاز باشد. پیش از اقدام به اجاره، مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز را آماده دارید.

یک خانه بسیار نورانی در شب
آشنایی با مزایا خرید ملک و آپارتمان در استانبول

مزایای خرید ملک در استانبول

خرید ملک در استانبول و به صورت کلی دارای مزایای بسیار زیادی در حوزه سرمایه گذاری و اخذ اقامت است. کشور ترکیه به علت شباهت‌های فرهنگی زیاد و نزدیک بودن آن از لحاظ جغرافیایی با کشور ایران گزینه بسیار مناسبی برای حفظ ارزش پول خود است. ۷ دلیل بسیار مهم برای انتخاب شهر استانبول به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری وجود دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای خرید ملک در ترکیه عبارتند از:

  • گرفتن پاسپورت ترکیه‌ای
  • امکان سرمایــه گذاری
  • اخـذ اقامـت ترکیـه
  • استفاده از شرایط اقتصادی و اجتماعی ترکیـه
  • استفـاده از موقعیــــــــت‌های تحصیلـی
  • امـکان درخواســت تابعیــت ترکیـه
  • تنوع بسیار زیاد املاک در شهرهای مختلف با قیمت‌های گوناگـون
  • زندگی در کنار کشورهای اروپایـی با هزینه‌ای کمتر و آسان‌تــر
  • به دست آوردن مکانی امـن و آرام برای استــراحت و تفریـح

استانبول بهترین شهر ترکیه برای خرید ملک

استانبول بزرگترین شهر ترکیه و از توریستی ترین شهرهای جهان است. این امر باعث رشد اقتصاد و افزایش مهاجران به این شهر شده است. به علت وجود بازار کاری عالی، همچنین سیستم آموزشی و دانشگاه‌هایی بسیار خوب این شهر، این امکان را به شما می‌دهد تا زندگی با کیفیتی را تجربه کنید. نزدیکی فرهنگ‌ها نیز یک دلیل بسیار مهم دیگر برای انتخاب این شهر است. ۳ معیار مهم برای خرید آپارتمان در استانبول وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید تا با آسودگی خاطر از انتخاب خود لذت ببرید. 

خرید یک خانه ارزان در استانبول

به علت جذابیت اقتصادی و موقعیت جغرافیایی استانبول، می‌تواند بهترین گزینه سرمایه گذاری مناسب برای بسیاری از مردم باشد. البته این موضوع را نباید به معنای یافتن خانه‌های بسیار ارزان‌تر باشد. با این حال، با توجه به اطلاعات گفته شـده، می‌توانید به برخی نکات و راهکارها توجه کنید:

محدوده‌های حومه

در مناطق حومه‌ای و دورتر از مراکز شلوغ شهری، هزینه‌های خرید معمولاً کمتر هستند. اما حتماً به وضعیت امنیتی و ارتباطات عمومی این مناطق نیز توجه کنید.

زمان خرید

ممکن است در برخی زمان‌ها یا فصول، قیمت خانه‌ها پایین‌تر باشد؛ به عنوان مثال، در فصل تابستان یا زمانی که تعداد خریداران کمتر است.

بازار نوسازی

برخی خانه‌ها به دلیل نیاز به نوسازی و بازسازی قیمت کمتری دارند. اگر توانایی تعمیر و بهبود جزئیات را دارید، می‌توانید به این نوع از خانه‌ها نیز نگاهی بیندازید.

مشورت با متخصصان محلی

بهتر است با کمک متخصصان معتبر مشاوره کنید تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد محله‌ها، قیمت‌ها و شرایط خرید کسب کنید.

تحقیق مستمر

قبل از خرید هیچ خانه‌ای، مطالعه و تحقیق مستمر در مورد بازار ملک و شرایط فعلی اقتصادی استانبول را انجام دهید.

یک خانم در شب بارانی استانبول
آشنایی با شرایط آب و هوایی استانبول

شرایط آب و هوایی در استانبول

ترکیه یک کشور مدیترانه‌ای است که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است و دارای تنوع آب و هوایی خوبی می‌باشد. استانبول به طور کلی تابستان‌ها گرم و آفتابی و زمستان‌ها سرد همراه با رگبارهای بارانی است. میزان بارش استانبول در سال نزدیک به ۸۷۰ میلی‌متر است و حاکی از رطوبت و بارندگی بالای این شهر دارد. در فصل زمستان دما استانبول در بیشتر مواقع پایین است و حداکثر دمایی که به خود می‌بیند نزدیک ۹ درجه سانتی‌گراد است. بهار و تابستان در بیشتر مناطق هوایی مطبوع و دلپذیر دارد شما در استانبول هر ۴ فصل را میتوانید تجربه کنید.

امکانات شهر استانبول

استانبول، شهری تاریخی و فرهنگی در کشور ترکیه است. با داشتن موقعیت جغرافیایی استراتژیک و ثروت تاریخی غنی، استانبول به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی امکانات شهر استانبول خواهیم پرداخت. از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی تا فرصت‌های خرید و سرگرمی، استانبول با وجود یک تاریخ بزرگ و فرهنگ متنوع، امکانات بسیاری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کند.

مراکز درمانی

اگر قصد اقامت در کشور ترکیه را داشتـه باشید، می‌توانید با خرید ملک این مسیر را بسیار هموار کنید. با خرید ملک در استانبول و اقامت در کشور ترکیه باید بیمه سلامت یکساله دریافت کنید. با این بیمه درمانی هزینه‌های شما بسیار کاهش خواهد یافت. همچنین کشور ترکیه در رتبه دهم کشورهای با کیفیت و ارزان قیمت در حوزه سلامت است. بیمارستان‌های خصوصی از این قاعده مستثنا است و هزینه‌ها به صورت آزاد است.

مراکز آموزشی

دانشگاه‌های کشور ترکیه مسیری بسیار هموار برای رسیـدن به دانشگاه‌های کشورهای خوب اروپایی است. به همین علت مهاجران زیادی از جمله ایرانیان به سمت استانبول روانه می‌شوند. دانشگاه‌های استانبول دارای کیفیت بالا و در حد برترین دانشگاه‌های جهانی هستند. شما با خرید یک آپارتمان در استانبول و اخذ اقامت در کشور ترکیه به راحتی می‌توانید مشغول به تحصیل شوید. شهر استانبول دارای ۵۸ دانشگاه است که سهم دانشگاه‌های دولتی آن فقط ۱۳ دانشگاه می‌باشد.

مراکز خرید

از جذابیت‌های اصلی استانبول، مراکز خرید این کشور است. در استانبول شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید اجناس باب میل خود را در زیباترین مراکز خرید ترکیه به‌دست آورید. به علت توریستی بودن استانبول و جمعیت است شهر فروشگاه‌های استانبول علاوه بر اجناس با کیفیت از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردارند. اگر علاقه مند به خرید و گشت و گذار هستید می‌توانید از مراکز زیر دیـدن کنید:

سیستم حمل و نقل

استانبول یکی از بهترین حمل و نقل‌های عمومی را در کشورهای اروپایی و آسیایی دارد و به دلیل جمعیت زیاد و توریستی بـودن این شهر، این امر بسیار مورد مهم است. شما در این شهر از تاکسی و مترو تا کشتی و تروموا می‌توایند برای رفت و آمد خود استفاده کنید. ساعت کاری مترو در استانبول از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب، همچنین ساعت کار اتوبوس‌ها از ۶ صبح تا ۱۱ شب می‌باشد. همین امکانات باعث می‌شود که خرید ملک در استانبول بسیار پرطرفدار باشد.

معایب و چالش‌های خرید ملک در استانبول

برخی چالش‌ها و معایب خرید ملک در استانبول وجود دارد که اگر از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید شاید جبران آن سخت باشد. این معایب و خطرات در صورت بی‌توجهی به آن می‌تواند بسیار مشکل‌ساز باشد. از مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • سند حتما به نام زده شود
  • آژانس ملکی که از آن ملک می‌خرید، دارای مجوز رسـمی باشد
  • در صورت پیش خرید یک ملک، حتما سند رسمی داشته باشد
  • ملک خریـــداری شده به بانک، دولت یـا اداره‌ای بــدهکار نباشد
یک ینا زیبا در کشور ترکیه
آشنایی با محله‌های استانبول برای خرید آپارتمان

معرفی محله‌های استانبول برای خرید ملک

قبل از خرید آپارتمان در استانبول باید محله‌ی مناسب برای خرید ملک انتخاب شود. برای خرید هر خانه‌ای یک فاکتور بسیار مهم محله‌ای است که خانه در آن واقع شده است. مساحت شهر استانبول بیش از ۵ هزار کیلومتر است و این شهر آسیایی و اروپایی توسط تنگه بسفر تقسیم شده است. استانبول دارای ۳۹ منطقه است که ۲۵ منطقه آن سهم قاره اروپا و ۱۴ منطقه آن سهم قاره آسیا است.
در ادامه با آشنایی در مورد محله‌های مهم استانبول، مسیر خرید ملک در استانبول آسان‌تر از گذشته خواهد شد. مناطقی از جمله: عمرانیه، اسنیورت، باهچه لی اولر، بیلیک دوزو، کادیکوی، آوجیلار و وادی که در قسمت‌های آسیایی و اروپایی استانبول قرار دارند.

عمرانیه

عمرانیه یکی از محبوب ترین مناطق استانبول به حساب می‌آید و چهارمین منطقه پر جمعیت استانبول است. با توجه به قدمت تاریخی که دارد، این منطقه پر از جنگل و باغ های بزرگ است و به همین دلیل آب و هوای بسیار مطلوبی دارد. عمرانیه با امکاناتی از جمله: ایستگاه مترو، اتوبوس و تاکسی دسترسی محلی بسیار مناسب از لحاظ رفت و آمد است. عمرانیه داری مراکز خرید بسیاری است که این ویژگی خریداران زیادی را به خود جذب می‌کند.
اگر قصد خرید ملک در این محله از استانبول را داشته باشید، کارشناسان ما مشتاق به خدمت رسانی در این زمینه هستند. همچنین می‌توانید فایل موجود ملک در منطقه عمرانیه را با تمام جزئیات و نقشه کامل آن مشاهده کنید.

واحد 1+3 عمرانیه A107

آماده تحویل

واحد 1+3 عمرانیه A107

تماس برای قیمت

مساحت زمین: 10000 متر مربع 5 بلوک 25 واحدی پارکینگ سر پوشیده پارکینگ مهمان واحدهای رو به آفتاب سالن اجتماعات   نظری هستم براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس بگيريد. 0090-5387320322

145 متر
3
3
واحد 1+2 عمرانیه A107

آماده تحویل

واحد 1+2 عمرانیه A107

تماس برای قیمت

مساحت زمین: 10000 متر مربع 5 بلوک 25 واحدی پارکینگ سر پوشیده پارکینگ مهمان واحدهای رو به آفتاب سالن اجتماعات   نظری هستم براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس بگيريد. 0090-5387320322

135 متر
2
2

اسنیورت

اسنیورت یکی دیگر از مناطق بسیار معروف در استانبول می‌باشد که در قسمت اروپایی و در نزدیکی دریاچه کوچوک چکمه واقع شده است. همچنین این منطقه فاصله‌ای سه کیلومتری با دریاچه مرمره دارد و مهم‌ترین و بزرگترین بزرگراه استانبول در اسنیورت واقع شده‌است. بعضی از ایستگاه مترو اسنیورت که در حال ساخت می‌باشند اما با وجود تاکسی خللی در حمل و نقل در این منطقه به وجود نمی‌آید.
قیمت خانه‌های منطقه اسنیورت بسیار مناسب بوده و جز گزینه‌های خریداران زیادی برای خرید ملک در استانبول است. برای خرید ملک در اسنیورت استانبول فقط کافی است کارشناسان ما را در جریان بگذارید.

چهار خواب اسنیورت اروپایی استانبول

پیش فروش

دو خواب اسنیورت اروپایی استانبول

پیش فروش

دو خواب بیلیکدوزو اروپایی استانبول

پیش فروش

باهچه لی اولر

یکی از مناطق نزدیک به مرکز شهر باهچه لی اولر است و به همین دلیل گزینه بسیار عالی است برای کسانی که در مرکز شهر کار می‌کنند. این منطقه برای کسانی که به دنبال آرامش هستن بسیار گزینه مناسبی است زیرا که دارای محلی آرام و امنی است. به همین سبب این محله بسیار مورد توجه خانواده‌ها است.
همچنین باهچه لی اولر دارای امکاناتی از جمله: دانشگاه، مدارس خصوصی و دولتی است. جدا از ایجاد محیطی آموزشی در این منطقه، برای افرادی که  قصد تحصیل دارند باهچه لی اولر گزینه بسیار مناسبی برای مهاجرت است.

خرید آپارتمان دو خوابه در باهچه لی اولر استانبول

پیش فروش

8 ماه قبل

این روزها بهترین منطقه برای سرمایه گذاری برای افرادی که به فکر خرید ملک هستند شهر استانبول است که مشاوران املاک این مناطق بهترین امکانات با تسهیلات عالی را در اختیار شهروندان ترکیه یا سرمایه داران کشورهای همسایه قرار می‌دهند. باهچه لی اولر یکی از پروژه‌های در زمینه ملک و فروش آپارتمان است که طراحی […]

خرید آپارتمان شش خوابه باهچه اولر استانبول

پیش فروش

 خرید آپارتمان شش خوابه باهچه لی اولر استانبول، پیشنهادی نوین برای سرمایه گذاری و مهاجرت در ترکیه است. منطقه باهچه لی اولر، نخستین شهرک صنعتی استانبول به حساب می آید و بهترین گزینه برای علاقه مندان به زندگی اروپایی در ترکیه خواهد بود. این منطقه با مساحتی حدود ۱۶ کیلومتر مربع و ۱۱ محله برای […]

358 متر
5
7
خرید آپارتمان دو خوابه در باهچه لی اولر استانبول

پیش فروش

خرید آپارتمان مخصوصا در یک سرزمین خارجی، یک معامله بزرگ است و البته تصمیم آسانی نیست. استانبول ترکیه در سال های اخیر، به دلیل قیمت های مقرون به صرفه، امتیاز شهروندی، فرآیند خرید آسان، پروژه های سودآور، زندگی کم هزینه، فرهنگ سرزنده و سبک زندگی پر جنب و جوش، به گزینه ای جذاب برای خرید […]

112 متر
2
3

بیلیک دوزو

از مناطق مورد علاقه ایرانیان می‌شود به بیلیک دوزو اشاره کرد. با توجه به معماری ساخت و سازهای جدید و بهره‌گیری از ساختمان‌های نوساز جز مناطق لوکس استانبول به حساب می‌آید. بیلیک دوزو در غرب استانبول قرار دارد و از شمال با اسنیورت ارتباط دارد. همچنین به دلیل نزدیکی به دریای مرمره از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است.

چهار خواب بیلیکدوزو اروپایی استانبول

آماده تحویل

8 ماه قبل

ترکیه یکی از بهترین و معروف ترین جاذبه های توریستی و سرمایه گذاری در جهان به شمار می رود. هر ساله افراد بسیاری برای گردشگری، اقامت، سرمایه گذاری، تحصیل و زندگی، به ترکیه نقل مکان می کنند. در قلب این کشور، یعنی استانبول، محله های زیبای بسیاری وجود دارند. یکی از این محله ها، بیلیک […]

خرید آپارتمان دو خوابه بیلیکدوزو استانبول

آماده تحویل

1 سال قبل

شرح پروژه پروژه kat mülkiyeti یا همان کاندومینیوم به اتمام رسیده و در حال حاضر 180 خانواده در حال زندگی هستند. پروژه دو خوابه بیلیکدوزو استانبول در منطقه با صفای بیلیکدوزو قرار گرفته که دسترسی های بسیار عالی به مرکز شهر و مکان های تجاری و تفریحی دارد و این موضوع بسیار قابل تامل است […]

بهترین شرایط برای خرید آپارتمان دو خوابه در بیلیک دوزو-بیکنت استانبول

آماده تحویل

2 سال قبل

بیلیک دوزو ناحیه ای است که در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است. این منطقه، در جنوب توسط دریای مرمره، از شرق با آوجیلار، از غرب با بیوک چکمچه و از شمال با اسنیورت احاطه شده است. این یکی از بزرگترین مناطق استانبول به شمار می رود که می تواند گزینه ای عالی برای خرید […]

واحد 1+3 بیلیکدوزو A108

آماده تحویل

واحد 1+3 بیلیکدوزو A108

تماس برای قیمت

پیاده روی و فاصله کوتاه برای خرید دید دریای مرمره و دریاچه 12350متر مربع منطقه سبز پارکینگ سربسته زمین بازی برای کودکان استخر سرباز کافه تریا استخر سیستم نمایشگر اینترکام دارای سیستم دوربین مدار بسته د رمحیط ژنراتور کامل سیستم اخطار و اطفا حریق سیستم ایمنی پشتیبانی کامل از ژنراتور   نظری هستم براي كسب […]

167 متر
3
3
واحد 1+2 بیلیکدوزو  A108

آماده تحویل

واحد 1+2 بیلیکدوزو A108

تماس برای قیمت

پیاده روی و فاصله کوتاه برای خرید دید دریای مرمره و دریاچه 12350متر مربع منطقه سبز پارکینگ سربسته زمین بازی برای کودکان استخر سرباز کافه تریا استخر سیستم نمایشگر اینترکام دارای سیستم دوربین مدار بسته د رمحیط ژنراتور کامل سیستم اخطار و اطفا حریق سیستم ایمنی پشتیبانی کامل از ژنراتور   نظری هستم براي كسب […]

126 متر
2
2

کادیکوی

کادیکوی یکی از مناطق قسمت آسیایی استانبول است و در جنوب تنگه بسفر واقع شده است. این منطقه در ۲۵ سال گذشته از پیشرفت چشم‌گیری برخوردار بوده است. این منطقه برای علاقه‌مندان به کافه‌ها و رستوران‌ها بسیار جذاب است و در خیابان بغداد شیک‌ترین کافه‌ها و رستوران‌ها قرار دارد. مکان‌های تفریحی زیبایی در کنار ساحل، از جمله: اسکله‌های تفریحی و باشگاه قایقرانی باعث شده‌اند که منطقه کادیکو ارزش بالایی داشته باشد.

دو خوابه کادیکوی آسیایی استانبول

آماده تحویل

یک خوابه بالکن دار کادیکوی آسیایی

آماده تحویل

آوجیلار

آوجیلار از مناطق بسیار زیبا در قسمت اروپایی استانبول است. این منطقه از سمت شمال با باشاک شهیر همسایه است و از سمت جنوب به در کنار دریای مرمره قرار دارد. این منطقه علاوه بر مراکز خرید، پاساژها و مراکز تفریحی، مراکز درمانی بسیاری نیز در خود جای داده‌است. همچنین این منطقه با امکان دارا بودن از مدارس بین المللی خانواده‌های زیادی که دارای فرزند می‌باشند، جذب خود می‌کند. به همین سبب و مزایای آوجیلار از گزینه‌های محبوب مهاجران برای خرید آپارتمان در استانبول است.

وادی

وادی از مناطق اروپایی شهر استانبول است. پرروژه‌های عمرانی از جمله تونل معروف پیاله پاشا و خط متروی افتتاح شده توجه سرمایه داران زیادی را به خود جلب کرده است. همچنین در وادی پروژه‌های ساختمانی بسیاری در دست ساخت هستند. این منطقه در نزدیکی تنگه بسفر بوده و فاصله بسیار کمی با فرودگاه جدید استانبول دارد. جنگل‌های بلگراد از جاذبه‌ی این منطقه هستند و چشم‌انداز زیبایی را به وجود آورده‌اند.

نمودار رشد قیمت ملک در ترکیه
سرمایه گذاری مطمئن در کشور ترکیه با رشد قیمت ملک

بروزترین قیمت ملک در کشور ترکیه | سال ۲۰۲۳

با توجه به نمودار فوق میزان اجاره بها ماهانه در ترکیه ملک‌ها در این کشور از سال‌ها قبل به عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. با گسترش اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری در این کشور، قیمت ملک در ترکیه نیز رو به افزایش بـوده است. بازار ملک در ترکیه به عنوان یک قطب جذاب برای سرمایه‌گذاری ملکی شناخـته شـده است. در سال‌های اخیر، با توسعه اقتصادی، سیاست‌های حمایتی دولتی و رونق گردشگری، بازار ملک در ترکیه رشد قابل توجهی را تجربه کـرده است. در جدول زیر به حداقل قیمت ملک در شهرهای مختلف ترکیه اشاره می‌کنیم.

شهر

حداقل قیمت

استانبول

۱ میلیون و ۶۰۰ هزار لیر

آنکارا

۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیر

ازمیر

۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیر

بدروم

۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیر

آنتالیا

۱ میلیون و ۶۰۰ هزار لیر

دنیزلی

۱ میلیون لیر

دولت ترکیه برای جلب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه ملک، تحفیف‌های مالیاتی و تسهیلات بانکی را ارائه می‌دهد. این تدابیر اقتصادی باعث شـده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی به ترکیه مهاجرت کنند و بازار ملک را رونق ببخشند. توسعه زیرساخت‌ها نقش مهمی در رشد قیمت ملک در ترکیه داشته است. ساخت و بهبود بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها، راه‌آهن‌ها و سایر زیرساخت‌های حمل و نقل، به تحرک اقتصادی کشور کمک کـرده و قیمت ملک را افزایش داده است. 

ملک های زیبا در استانبول
آشنایی با نحوه خرید آپارتمان و ملک ارزان در استانبول

خرید ملک ارزان در استانبول

اگر بودجه‌ی شما برای خرید آپارتمان در استانبول کافی نباشد، بیشتر به دنبال خرید خانه‌ای ارزان خواهید بود. شهر استانبول به‌عنوان یکی از زیباترین و مهم‌ترین شهرهای ترکیه، طبقات اجتماعی و اقتصادی متنوعی را در دل خود جای‌داده است. تنوع شهروندان در استانبول باعث تنوع قیمت در بخش‌های مختلف اقتصادی این شهر شده است. در این میان می‌توان گفت که بیشترین نوسان قیمت ملک در ترکیه به استانبول تعلق می‌گیرد. درحالی‌که برخی خانه‌ها بیش از ۱ میلیون دلار در استانبول قیمت دارند، اما می‌توان خانه‌ای با ارزش کمتر از ۱۰۰ هزار دلار نیز خرید. پس می‌توان گفت خرید خانه ارزان در استانبول اتفاقی غیرممکن یا رویایی نخواهد بود.

یک ملک کوچک در استانبول
قیمت آپارتمان 40 متری در استانبول

قیمت آپارتمان 40 متری در استانبول

در دهه‌های اخیر، خرید ملک در شهرهای بزرگ جهان مثل استانبول به یکی از اصلی‌ترین اهداف افراد تبدیل شده است. این امر به ویژه برای آپارتمان‌های 40 متری در استانبول، که به عنوان یک گزینه محبوب در میان جوانان و تازه‌کارها مطرح است، صدق می‌کند. در ادامه به عوامل تعیین‌کننده قیمت آپارتمان‌های 40 متری می‌پردازیم.

موقعیت جغرافیایی درون شهری

موقعیت جغرافیایی یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت ملک است. آپارتمان‌های واقع در مناطق مرکزی و نزدیک به امکانات شهری معمولاً هزینه‌های بالاتری دارند. این اماکن علاوه بر دسترسی آسان به خدمات، تجربه‌ای شهری فراهم می‌کنند.

امکانات و ویژگی‌های ساختمان

ویژگی‌های ساختمانی مانند امکانات اجتماعی، پارکینگ، امنیت و استانداردهای ساخت بازتاب‌گر قیمت آپارتمان‌ها هستند. ساختمان‌هایی که امکانات بیشتری ارائه می‌دهند، معمولاً به قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسند.

دسترسی به مراکز اصلی شهر

آپارتمان‌هایی که دسترسی آسان به مراکز تجاری، مراکز درمانی و مکان‌های تفریحی دارند، معمولاً مورد تقاضای بیشتری قرار می‌گیرند. این امر به‌طور معکوس باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

امکانات محلی

امکانات محلی نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر روی قیمت آپارتمان‌ها داشته باشد. نزدیکی به پارک‌ها، فضاهای سبز و اماکن عمومی می‌تواند جذابیت ملک را افزایش داده و در نتیجه قیمت آن را افزایش دهد.

خرید آپارتمان در استانبول به صورت اقساطی

خرید آپارتمان در استانبول به صورت اقساطی نیز امکان پذیر است. شهرک سازی در استانبول بسیار رونق پیدا کرده است و امکان خرید ملک در استانبول به صورت اقساطی به وجود آمده است. برای سرمایه گذاری در پروژه‌های شهرک سازی می‌شود یک آپارتمان قسطی در استانبول خرید. این امر به این شکل است که ۴۰ تا ۵۰ درصد مبلغ را به صورت نقدی و باقی مبلغ را به صورت اقساطی و به شکل ماهیانه تا ۲ سال باید پرداخت شود. پس از تمام شدن اقساط خانه سند آپارتمان به نام شما زده خواهد شد.

خرید آپارتمان دست دوم در استانبول

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها جهت خرید آپارتمان، خرید آپارتمان دست دوم است. آپارتمان‌های دست‌ دوم در کشور ترکیه همانند دیگر کشورها توسط خود مالک به فروش می‌رسند. به آپارتمان‌‌هایی که نوساز نباشند و یک تا چند مالک را به خود دیده باشند، دست دوم گفته می‌شود. همچنین ممکن است چند سالی از زمان ساخت یک آپارتمان دست دوم گذشته باشد اما هنوز کلید نخورده باشد. آپارتمان دست دوم و نوساز تفاوت‌هایی دارند که می‌شود از مهم‌ترین آن‌ها به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیـــــمت آپارتـــــمان دسـت دوم بسیـــــــار کمتـــر از آپارتمان نوســــاز است
  • امکانـات آپارتمان‌های نوساز به مراتب بیشتر از آپارتمان دست دوم است
  • آپارتمان‌های دست دوم بیشتر در محله‌های بومی و مرکز شـهرها قراردارند
  • بررسی موارد سابــقه‌ی مالیاتی، بــــــدهی بانکی و اجـــــــازه‌نامه‌های قانونی
نشان دادن لیر ترکیه در دست
بی ارزش شدن لیر و تاثیر آن روی قیمت ملک

کاهش ارزش لیر و تاثیر آن در خرید ملک در استانبول

با کاهش ارزش لیر، بازار ملک در استانبول نیز باعث نوسانات و تلاطم‌هایی شد. با پایین آمدن ارزش لیر مصالح ساختمانی گرانتر می‌شوند و قیمت تمام شده در ساخت و ساز به نسبت گذشته، بالاتر خواهد رفت. این تغییرات و افزایش قیمت‌ها در ساخت، باعث گران شدن قیمت ملک در استانبول می‌شود.
اگر خریدار درآمدی به لیر باشد، بسیار متضرر می‌شود. اما اگر خریدار سرمایه گذار خارجی باشد و دلار وارد کند، شرایط متفاوت می‌شود. با درآمد دلاری و کاهش ارزش لیر، می‌توان به راحتی سرمایه گذاری کرد و با درآمد دلاری از امکانات استانبول در سطح بالایی استفاده کرد.

نیاز وکیل و مشاور خرید ملک در استانبول

برای خرید خانه می‌توان از وکیل، مشاور یا مترجم رسمی دولت استفاده کرد. یک وکیل ماهر می‌تواند در تمام مراحل خرید ملک در استانبول، کنار شما باشد و بسیار کمک کند. نکته بسیار مهم در انتخاب وکیل یا مشاور، آشنایی آن‌ها با قوانین جدید خرید ملک در کشور است. باید به امور مهمی از جمله: قوانین ثبت قرارداد، انتقال سرمایه و امور اداری مسلط باشند. همچنین وکیل یا مشاور باید تمامی مدارک و مجوزهای وکالت در کشور ترکیه را داشته باشد تا بتواند کارها را به شکل اصولی و قانونی پیش ببرد.
در انتخاب وکیل یا مشاور در ترکیه باید بسیار سخت‌گیر بود و باید از آن‌ها بخواهید تمام فرآیند خرید ملک را به صورت کامل برای شما شرح دهند. با توجه شرایط زندگی خود می‌توانید هر کدام از این مناطق گفته شده را انتخاب کنید. با مشاوران و متخصصان املاک پوریا تماس حاصل فرمایید تا شما را با توجه به نیاز و شرایطی که دارید، به بهترین شکل راهنمایی کنند.

نتیجه‌گیری

خرید ملک در استانبول می‌تواند تجربه‌ای جذاب و مفید باشد. با مطالعه و تحقیق دقیق، انتخاب مشاور املاک معتبر پوریا و رعایت موارد حائز اهمیت قانونی و معیشتی، شما می‌توانید به خوبی از این معامله بهره‌برده و به خرید ملک مطمئن و موفقی دست یابید. با توجه به تمام این موارد، خرید ملک در استانبول می‌تواند یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد زندگی جدید باشد.

سوالات متداول

  • آیا می‌توانم به عنوان غیر مقیم در ترکیه ملک خریداری کنم؟
    بله، قوانین ترکیه به غیر مقیمان هم اجازه می‌دهد ملک در استانبول خریداری کنند. با این حال، باید محدودیت‌ها و مقررات مربوطه را رعایت کنید.
  • آیا خرید ملک در استانبول درآمدزایی خوبی دارد؟
    بله، استانبول یک شهر پررونق و پراز فرصت‌های کسب و کار است. خرید ملک در استانبول می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد پایدار در نظر گرفته شود.
  • آیا ثبت ملک در استانبول پیچیده است؟
    ثبت ملک در استانبول یک فرآیند نسبتاً ساده است. با این حال، بهتر است با یک وکیل متخصص در زمینه خرید ملک در ترکیه همکاری کنید تا مطمئن شوید که همه مراحل به درستی پیش می‌روند.
  • آیا خرید ملک در استانبول مستلزم ترجمه مدارک است؟
    بله، در برخی موارد شما ممکن است نیاز به ترجمه مدارک خود داشتـه باشید. بهتر است قبل از خرید ملک، با یک مترجم حرفه‌ای هماهنگی کنید.
  • چه مناطقی در شهر استانبول برای خرید آپارتمان مناسب است؟
    برای تصمیم در این مورد باید توجه ویژه‌ای به میزان بودجه خود بکنید. قطعا زندگی در مرکز شهر برای افراد زیادی گزینه دلپذیری است اما هزینه‌های زندگی و خرید ملک در این مناطق گران‌تر است.

٪ نظر

    • سلام طبق شرایط خاصی بله برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 905387320322+ تماس بگیرید

    • با توجه به شرایط هم فردی متفاوت میباشد برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند 00905387320322

    • سلام وقت شما بخیر
      خانه‌ها در متراژهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید با کمک مشاوران املاک پوریا به هدف خود برای خرید ملک در ترکیه بسیار نزدیک شوید.

    • سلام وقت شما بخیر
      بله حتما، کشور ترکیه به علت موقعیت جغرافیایی و فرهنگ نزدیک آن به ایران گزینه بسیار مناسبی برای خرید ملک است. همچنین می‌توانید با مطالعه مقاله ۷ دلیل خرید خانه در ترکیه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

    • سلام وقت شما بخیر
      ما بسیار مفتخریم که توانستیم پاسخگو سوالات باشیم.

    • سلام وقت شما بخیر
      شما می‌توانید با ما تماس حاصل کنید و یک وقت برای مشاوره رزرو کنید. شماره تماس املاک پوریا: 905387320322+

  1. سلام، میشه راهنماییم کنید که دقیقا باید چه متراژ خونه خریداری کنیم تا اقامت بگیریم؟

  2. بسیار محتوای جامع و کاملی داشتین ، تمام مواردی که تو ذهنم بود رو جواب دادین
    بسیار ممنونم از تیم املاک پوریا

    • سلام وقت شما بخیر
      بسیار مفتخریم که توانستیم به شما کمک کنیم.

    • سلام وقت شما بخیر
      بله شما می‌توانید با شماره tel:+905387320322 تماس بگیرید تا ما در اسرع وقت ویدیو ملک مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه